A3-d fotoblog


THROUGH MY EYES


Fotografie leert ons anders naar de wereld te kijken.
Door anders naar de dingen te kijken, zien we de dingen veelal ook anders...

Op mijn fotoblog laat ik foto's zien, die ik om wat voor reden dan ook de moeite waard vind, voorzien van enkele opmerkingen. Voel je vrij om commentaar te geven.

zaterdag 1 mei 2010

Skyline Rotterdam

De Rotterdamse Euromast is jarig. De in 1950 ter gelegenheid van de Floriade gebouwde uitkijktoren heeft een restaurant op 100m hoog. Met de Euroscoop (een ronddraaiende panoramalift) kun je zelfs tot op 185m genieten van het zicht op Rotterdam.

Klik hier voor een filmpje van vier minuten. 


Als rasechte 010-bewoner, kom je daar natuurlijk nooit... Vanuit mijn werk organiseerde ik een seminar met een spreker uit de USA, die we 's avonds trakteerden op een diner op de Euromast. Dankzij zo'n gelegenheid ontdek je dat het zeer de moeite waard is om af en toe eens te genieten van deze leuke uitkijktoren. Het panoramisch uitzicht is bijzonder fraai, met als hoogtepunt de blik op de Erasmusbrug geflankeerd door een toenemend aantal skyscrapers.
Dat levert een aantal bijzondere foto's op, waarvan ik hieronder twee panoramafoto's laat zien. Door op de foto's te klikken, kun je ze in een wat groter formaat bekijken. 

Deze foto is samengesteld uit vijf losse verticale foto's. Genomen met 70mm, iso 200, 1/180 en f/9.0


Deze panoramafoto is samengevoegd uit zes horizontaal genomen foto's met 155mm, iso 200, 1/80 en f/8.0



Geen opmerkingen:

Een reactie posten