A3-d fotoblog


THROUGH MY EYES


Fotografie leert ons anders naar de wereld te kijken.
Door anders naar de dingen te kijken, zien we de dingen veelal ook anders...

Op mijn fotoblog laat ik foto's zien, die ik om wat voor reden dan ook de moeite waard vind, voorzien van enkele opmerkingen. Voel je vrij om commentaar te geven.

zaterdag 31 oktober 2009

Herfstvakantie

In de herfstvakantie naar Trier geweest. De oudste stad van Duitsland met diverse bezienswaardigheden uit de Romeinse tijd, toen het een grote Keizerlijke stad was. En een zeer gezellig centrum met een fraaie Hauptmarkt, die 's avonds fraai is verlicht. Dat leverde de situatie op dat ik eens flink kon experimenteren met de hoge ISO-waarde-voordelen van de fullframe sensor van mijn camera. Dat leverde toch wel enkele plaatjes op die mij doen verbazen, in positieve zin. Onderstaande foto's van de Dom van Trier en de Porta Nigra zijn 's avonds om half tien, resp. tien voor tien uit de hand genomen met 1/13 op f/4 en ISO 6400!







Deze laatste foto is genomen in de De Basiliek van Echternach, eveneens met een ISO-waarde van 6400 en f/4, 1/40 met een 58mm obejctief, uit de hand en met de oorspronkelijke belichting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten